پروفیل U-PVC در و پنجره

پروفیل در و پنجره U-PVC، محصولی با خواص مکانیکی بالا است که استانداردها، ملزومات اقتصادی و زیست محیطی را برآورده می سازد . استابیلایزر و دیگر محصولات همپار، تولید مقرون به صرفه محصول نهایی، کیفیت و طول عمر بالا و عملکرد فوق العاده همچون مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر فرسایش هوا را مقدور می سازند.
خطی مشی همپار، کیفیت پایدار و مشتری مداری است و همواره بر این دو اصل تکیه می کند. محصولات همپار بصورت Tailor-Made تولید می گردند، به گونه ای که نیازها و شرایط تولیدی خاص هر مشتری در طراحی آنها لحاظ شده است. سبد محصولات همپار، مجموعه کاملی از استابیلایزرهای سرب تا استابیلایزرهای جدید کلسیم روی را شامل می شود. تمام این محصولات بصورت One-Pack حاوی تمام افزودنی های مورد نیاز مشتری بوده و در فرمهای متفاوتی از پودر تا گرانول قابل عرضه می باشد.
پروفیل های U-PVC از پلی وینیل کلراید (PVC) نوع سوسپانسیون و با مقادیر (K (k-value بین 65 تا 68 و به روش اکستروژن تولید می گردند. فرمولاسیون رایج برای پروفیل در و پنجره، علاوه بر پی وی سی دارای استابیلایزر، بهبود دهنده ضربه، دی اکسید تیتانیوم و پر کننده (کربنات کلسیم) نیز می باشد. استابیلایزرها، موادی بر پایه نمک های فلزات سنگین هستند و از تخریب حرارتی PVC در حین فرآیند شکل دهی (اکستروژن، تزریق و ...) جلوگیری می کنند. بدون استفاده از این مواد، ژل شدگی (Gelation) مطلوب در PVC و خواص فیزیکی – مکانیکی مورد نظر در پروفیل غیر ممکن می باشد. سرب و کلسیم/ روی دو نوع رایج از استابیلایزرهای صنعت پروفیل U-PVC هستند.
استابیلایزرهای بر پایه سرب با توجه به دارا بودن رفتار فرآیندی خوب، نسبت هزینه به کارایی عالی و پایداری حرارتی کم نظیر، همچنان بطور گسترده در صنعت PVC دنیا در حال مصرف هستند که به دلیل رعایت استاندارد های زیست محیطی مقرر گردیده تولید آنها تا سال 2015 متوقف گردد. در راستای سیاست های زیست-محیطی، شرکت همپار توسعه مستمر استابیلایزرهای کلسیم/روی را در اولویت کاری خود قرار داده است. آخرین نسل از این استابیلایزرها عملکرد خوبی بخصوص در phr های کمتر از استابیلایزر سرب یا استابیلایزرهای کلسیم/روی قدیمی تر دارد. علاوه بر این، دانسیته خوراک خشک میکس شده حاوی استابیلایزرهای کلسیم/ روی، نسبت به مقادیر رایج 2% کمتر می باشد که یک نکته کلیدی در انتخاب این پایدار کننده ها بجای سیستم های سابق است.

مقاومت در برابر هوازدگی

مقاومت در برابر هوازدگی یک ویژگی کلیدی در پروفیل در و پنجره است. طی دهه های اخیر، پروفیل های تولید شده با استابیلایزر سرب، ماندگاری فوق العاده خود را تحت شرایط آب و هوایی متفاوت به اثبات رسانده اند. این محصولات توانسته اند خواص مکانیکی خود همچون مقاومت به ضربه و پایداری ابعادی را حتی در معرض شدیدترین تغییرات دمایی، دوره های پی در پی هوای خشک و مرطوب و تابش خورشید، حفظ کنند. از نظر ثبات رنگ، استابیلایزرهای کلسیم/روی عملکرد بهتری نسبت به سیستم های سنتی سرب تحت هر دو شرایط آب و هوای طبیعی و آزمایشگاهی داشته اند.
Stabilizer
System
Dosage [phr]
Supply Forms
51095 FP/3
Lead
5.0-5.5
powder
91080 FP
Ca/Zn
3.8-4.2
powder
Components
[phr]
[phr]
PVC
100.0
100.0
Filler
15.0
15.0
Rutile Titanium Dioxide
7.0-9.0
7.0-9.0
Acrylic impact modifier (Acrylan)
6.0
6.0
Lead stabilizer
5.0-5.5
    –
Ca/Zn stabilizer
   –
3.8-4.2